Vaarwel stingersuits, kom maar op surfplank! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Bos - WaarBenJij.nu Vaarwel stingersuits, kom maar op surfplank! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Bos - WaarBenJij.nu

Vaarwel stingersuits, kom maar op surfplank!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 December 2007 | Australië, Sydney

Na Mission Beach ben ik op de bus gestapt naar Townsville. Hier ben ik gelijk met de ferry door gegaan naar Magnetic Island. Bij de ferry ontmoette ik gelijk een Nederlands meisje uit Amsterdam. Was leuk om weer ff Nederlands te praten! We zaten in een leuk hostel, met zwembad en strand. De volgende dag waren we dan ook van plan om te gaan snorkelen... Maar een klein nadeel van het leuke Australie is dat het lijkt of elk beest hier dodelijk en gevaarlijk is... Zo ook in deze tijd van het jaar sommige jellyfishes. Hierom moet je dus in elke zee in North Queensland een stingersuit aan wanneer je de zee ingaat, erg sexy! En dan zijn er natuurlijk ook nog de haaien, dodelijke spinnen en slangen.. Zelfs de vliegen & mieren steken je hier! Wij hebben dus een poging gedaan tot snorkelen op een erg verlaten strand, waar we ons niet volledig op ons gemak voelden zonder haaiennet. Uiteindelijk heb ik geen vis gezien... Ik ben 2 dagen op Magnetic Island gebleven, was 's avonds vooral gezellig, veel mensen ontmoet. (ook veel NL'ers, niet altijd even leuk trouwens)
Hierna ben ik in Airley Beach aangekomen. Een leuke badplaats aan het strand, met een lagoon midden in het centrum. (hier kan je tenslotte ook niet in de zee zwemmen..) Ik verblijf in een hostel waar je eerst door een soort regenwoud moet lopen om bij de bungalow te komen. Ik heb hier dan ook mijn eerste slang (soort python) in het wild gezien! (ong. naast mijn huisje) Ook vielen er bijna 2 vechtende gecko's op mn hoofd!
Verder is hier niet heel veel te doen, is leuk om wat te drinken hier 's avonds. Is ook erg makkelijk om mensen te ontmoeten. Zondag heb ik voor een paar dagen een tour gedaan door de whitsundays op een zeilboot! Was heel leuk. Ik heb het mooiste strand OOIT gezien. (foto's komen eraan!) We hebben gesnorkeld (jaja weer met stingersuit en nu zelfs ook een stingermuts!) Heel veel leuke vissen gezien, hoewel ik wel op mn hoede was! De laatste avond zag een meisje snachts een zoutwaterkrokodil in het water... en de volgende dag gingen we daar snorkelen! Eigenlijk wilde ik niet maar we werden op de boot belaagd door steekvliegen, dus had geen keus! Gelukkig geen haaien of krokodillen gezien... Vanaf de boot wel een reuzeschildpad en dolfijnen gezien!
Vandaag moet ik de hele dag wachten op mijn bus vannacht naar town 1770.. Vanaf nu geen stingersuits meer en alleen nog maar zee met golven! :) Ga vanmiddag beetje zonnen bij de lagoon. Heb gister een jongen uit Amsterdam ontmoet die dezelfde bus moet hebben, dus iig gezelschap! verder ben ik er gister achter gekomen dat ik mn Nederlandse simkaart kwijt ben (snik, snik!) kan dus op dat nummer geen smssen meer ontvangen en sturen. Wel heb ik een australisch nummer, waar ik wel mee kan ontvangen en sturen... Dus hierbij mijn nummer: 040-4380575
Spreek jullie later!

  • 05 December 2007 - 08:45

    Rianne:

    Wauwww!!!
    Waar is dat strand, hemels mooi en daar ben jij gewoon geweest. Ik ben niet jaloers ofzo!?!?! ;)
    Heel veel plezier nog, hoop dat je nog veel van zulk soort prachtige stukjes natuur tegen komt.

    -xxx- Ri
    p.s. het gaat hier nog steeds goed op de bbal, maar D1 kan geen kampioen meer worden!! zonder jou zijn ze nergens ;)

  • 05 December 2007 - 08:51

    Bianch:

    heeee niennie, wat vet dat je pics hebt geplaatst!! Geweeeeeldig!! hier met mn keelziekte in mn veel te nette pak ben ik zelfs jaloers op je zwempakje ;-) We mailen :) kiss

  • 05 December 2007 - 08:52

    Bianch:

    ps. ga je nog Sint vieren?? Of was je dat stiekem een beetje vergeten?

  • 05 December 2007 - 11:06

    Sylvia:

    O o o o, wat een mooie plaatjes en leuke verhaaltjes! Ik word stiekem wel een beetje jaloers dat ik nog 2 maanden moet wachten voordat ik zoveel moois mag gaan zien!! Leuk om te lezen dat je t zo naar de zin hebt daar! Alleen dat stukje over al die enge beesten bevalt me niet zo! Denk dat ik dat maar ga overslaan. Ben benieuwd naar je volgende avontuur!

    XXX Sylvia

  • 05 December 2007 - 11:23

    Tineke:

    wat leuk om je zo te zien! En wat en helemaal fantastisch eiland! Paradijselijk... jammer van al die steekbeesten.Maar je kunt niet alles hebben. Geniet van al het moois!

  • 05 December 2007 - 16:40

    Eef:

    Nienke!
    Wat een heerlijke verhalen en foto's!
    Zo kunnen wij hier toch nog een beetje meegenieten. :)
    Kus Eef.

  • 07 December 2007 - 21:19

    Jaap:

    ik denk dat we toch maar iets moeten gaan regelen om je daar op te zoeken. 't ziet er geweldig uit allemaal.
    Veel plezier daar!

  • 09 December 2007 - 00:07

    Antje:

    NIENIEEE

    Vandaar dat k geen smsje terug kreeg! Ben blij dat alles goed gaat en de foto's zijn zeker genieten...!!

    take care,
    DAAAAAAAAAAAAAAG

    XXX

  • 12 December 2007 - 02:05

    Ana Titicaca:

    ziet er vet nini
    genieten!!!!!!

    beso
    vanuit bogota

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nienke

Australie!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 9135

Voorgaande reizen:

16 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: