Een vogelbekdier en een hoop meer@ Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Bos - WaarBenJij.nu Een vogelbekdier en een hoop meer@ Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Bos - WaarBenJij.nu

Een vogelbekdier en een hoop meer@ Melbourne!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

13 Februari 2008 | Australië, Melbourne

Vandaag was het zo ver... we hebben eindelijk een vogelbekdier gezien! :) En wel in the Melbourne Zoo. We hebben even moeten speuren in het aquarium, maar dat was het dubbel en dwars waard. Dit beweeglijke zoogdiertje (dat eieren legt) mag zeker in mijn top-10 lijstje van Ozzy Animals naast de koala, kangaroo & Alpaca(neplama). Mijn laatste berichtje kwam van Kangaroo Island en inmiddels hebben we de weg door the Outback afgelegd en zijn sinds twee dagen aangekomen bij ons eindpunt... Melbourne! Het rijden door de Outback was een aparte ervaring, ik zal er niet te lang over uitwijden want over het algemeen bestaat het landschap uit zand, mini-tornado's, (doodgereden) dieren langs de weg, veel zon & weinig mensen. Moesten we dus even gezien hebben! :)Inmiddels hebben we onze lieftallige camper ingeleverd na er bijna 6000 km mee te hebben gereden te hebben, het was dan ook een emotioneel afscheid! Maar niet getreurd, want hostels hoppen @ Melbourne is toch ook wel weer heel erg leuk! Onze eerst dag hebben we doorgebracht met rondlopen door de stad en onder de indruk te zijn van alle supervette winkels met TE leuke hippe kleding. Het kost me dan ook erg veel moeite om toch nee te zeggen tegen al deze verleidingen... Maar tot nu toe vind ik dat ik hierin nog best geslaagd ben, weet niet hoe lang ik het nog volhoud! Gisteravond hebben we wat drankjes gedaan in de nightclub die een aantal verdiepingen onder ons hostel zit, wat ook niet onaangenaam is kan ik jullie vertellen! Vandaag naar de Melbourne Zoo geweest, buiten het vogelbekdier waren er nog een hele hoop andere dieren te zien! Brullende leeuwen, wombats, beren & een hoop meer. We hebben hier al veel leuke mensen ontmoet en ik heb sterk het vermoeden dat ik me hier prima zal vermaken de laatste 2 weken in Australie!

  • 13 Februari 2008 - 16:00

    Wander:

    Nou Nienke,

    Leuk voor je dat je het Vogelbekdier hebt gevonden, als was maar in de Zoo.
    Het zit er voor jou bijna weer op.
    Terug naar de(werk)elijkheid!
    Het zal thuis even wennen zijn na al die vrijheden maar nu komt de harde realiteit van; werk, werk, werken.
    Gelukkig ben jij niet lui en zal je snel gewend zijn. Blijf gezond en zie je in Voorhout over een paar weken.

    Groetjes, Wil en Wander

  • 13 Februari 2008 - 18:02

    Antje:

    NIENIEEEE

    Antje mist jou!
    Heel veel plezier de laatste weken! En ik hoorde van annemiek dat jullie waarschijnlijk na mn verjaardag naar Zweden komen, sweeeeet. Heb er reuze veel zin an!

    Maak het nog even dolletjes die laatste 2 weken he? DAAAAAAAAG

    XXXXXXXXX

    p.s. Papa, het valt me enigszins van u tegen dat u wel bij uw surogaat dochter en niet bij u bloedeigen dochter een berichtje achterlaat. Ik weet waar ik sta! ;) TSCHUSSSSSSSSSSS

  • 13 Februari 2008 - 19:06

    Elske:

    Heeeeey!!!

    Wat cool de zoo!! Ik ben ook naar de zoo geweest, maar dan in Paramaribo:en een slang om mn nek gehad!!! Echt allemaal super tof!!

    xxx

  • 13 Februari 2008 - 19:23

    Bianch:

    whaaaa, vogelbekdier! cool. Die hebben ze hier vast niet id zoo ;-) Syl is bijna bij je he! Na veel traantjes op schiphol komt ze naar je toe!! Ik ga niet naar awake met pasen...als 1 vd weinigen denk. Ga naar center parcs met jurr zn fam. Mijn wereldtrip van dit jaar ;-) Doe voorzichtig de laatste twee weekjes! KUS kus kus kus kus

  • 13 Februari 2008 - 19:34

    Tineke (mam):

    Wow, sweetie, daar is ie dan! Het vogelbekdier is het meest fantastische beest dat ik ken, maar nog nooit gezien...
    En jij nu wel! Kannie wachten tot je thuis bent. Veel plezier nog. xxx T.

  • 14 Februari 2008 - 11:21

    Marjon:

    Heej nienie zo te lezen vermaak jij je nog best al die tijd vooral nu je het vogelbekdier gezien heb ;) Geniet nog lekker die twee weken en zie je wel weer in Voorhout verschijnen.
    xx

  • 15 Februari 2008 - 15:18

    Eefjah:

    Geniet van de laatste dagen!
    Tot snel!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nienke

Australie!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 9137

Voorgaande reizen:

16 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: