Van surfspots &zand, nu weer terug naar de stad! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Bos - WaarBenJij.nu Van surfspots &zand, nu weer terug naar de stad! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Bos - WaarBenJij.nu

Van surfspots &zand, nu weer terug naar de stad!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 December 2007 | Australië, Brisbane

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een bericht heb geplaatst, intussen heb ik alweer zoveel dingen gedaan! Na Airlie beach ben ik naar Town of 1770 gegaan, een heel chill (nog niet zo door de toeristen verpest) surfplaatsje. De eerste dag heb ik een tour gedaan op een chopper. Een kleine Harley Davidson scooter, was heel leuk! Eerst reden we heel langzaam allemaal achter elkaar aan, maar na een tijdje mochten we eindelijk gassen, en ze gingen nog aardig hard!! We zijn gestopt voor de zonsondergang en we zijn een aantal keer gestopt om een foto van de wilde kangaroos te maken, beetje jammer is het dan wel dat 30 andere mensen het zelfde doen... De andere dag hebben we gesurft en 's avonds in een cafe met de ozzie locals een drankje gedaan. Daarna heb ik een 3-daagse tour gedaan naar Fraser Island. Dit is het meest zanderige eiland van de wereld, en dat heb ik dan ook gemerkt! In een groep van 10 gingen we in een 4-wheel drive jeep rondrijden over het strand en door het eiland. (geen wegen, alleen zand, erg hobbelig!) We hebben een aantal meren bezocht, waar het water zooo helder was dat je het kon drinken. 'S avonds sliepen we op het strand met onze eigen opgezette tenten en bbq. Was echt survivallen, tussen alle steekvliegen, krabbetjes, geen wc en 3 dagen geen douche! Mijn groep viel een beetje tegen, maar waren wel leuke dagen! Na Fraser zijn we (een NL jongen en ik) twee dagen in Noosa geweest. Hier weer gesurft (gratis te huren, komt hier niet vaak voor!) en hebben door het rainforest gelopen. Het was in Noosa heel relaxed, maar was nergen plaats meer dus we moesten verder naar Brisbane. Aangezien we op zaterdag aankwamen wilde we met een groep het nachtleven van Brisbane ontdekken. We waren van plan om naar The Family te gaan, de lonely planet omschrijft deze club als de beste in Australie... Nou... In de straat waar het allemaal gebeurde schrokken we toch wel even. Iedereen (jong, oud, toerist, ozzies enz.) waren helemaal van het pad. Niemand kon meer op zn benen staan rond een uur of 12. Iemand die werd afgevoerd door de ambulance (normaalste zaak van de wereld) mensen op straat liggend, allemaal afval en eten op straat, schreeuwende mensen, mensen helemaal strak van de drugs enz. Ik dacht dat ik wel wat gewend was, maar toen we in de rij van de club stonden (ook nog 20 dollar entree en hele dure drankjes) zijn we toch maar even snel een drankje gaan doen ergens anders. Was wel een mooie club, hoewel ik me wel een beetje een buitenstaander voelde met me sneakers zonder erg kort jurkje. Vervolgens zijn we helemaal naar het hostel gelopen. Onderweg zagen we dan ook allemaal vrouwen die de weg voortzetten op blote voeten of struikelend op hun naaldhakken. Tussendoor nog een stop gemaakt bij de Macdonalds, 24 uur open maar vanaf 3 uur 's ochtends geven ze alleen nog maar ontbijt, haha heerlijk dus. Aardige tegenvaller was het! Kortom we hebben op onze eerste avond hier niet het beste beeld gehad, dus ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte!

• 16 December 2007 - 09:25

Renee:

Nienke!!! Vette shit! Hoe gaat t surfen eigenlijk? Kun je al redelijk blijven staan of is het nog veel blauwe knieen? Afgezien van de steken van jaloezie vind ik t tof om je stukjes te lezen. Keep on the good work. Geniet!
    Ook van het lekkere weer want hier begint de winter.. Dus barre omstandigheden :S
    See u!
    Kus

• 16 December 2007 - 21:04

Antje:

Nieeenieee!

Klinkt goed, maar wat een vage bende bij die club ja! Ben je al beetje bruin? Ik heb een kamer toegewezen gekregen op Flogsta, de grootste campus van Uppsala waar ik het liefst een kamer wilde, dus dat is nice! Verder druk met data-verzameling voor het onderzoek, binnenkort wordt t iets rustiger, dan kerst, oud&nieuw en dan zweden! Mail je in dezer dagen! DAAAAAAAAAAAG

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 19 December 2007 - 08:07

Matthias:

Nihao Nienke,

ziet er goed uit allemaal!
    Viel spass en ik blijf je volgen!

Big Hello from aroud the corner (relatief dan) van Matthias in Guangzhou, China!

• 19 December 2007 - 13:02

Antje:

Behurlijk bruin nienie; leuke foto's!!

XX

• 19 December 2007 - 18:03

Joke:

Wat een geweldige en mooie foto's Nienke! Erg leuk om te zien! Jaloezie is nog niet zo'n gekke emotie, toch ? Klinkt goed daar, op dat bezopen zootje na dan! Take good care & have fun! X Joke

• 20 December 2007 - 09:43

Merijn:

Ho is! Die koala is een kleine koning!

• 20 December 2007 - 10:15

Tineke:

leuke foto's! En dat witte strand.... hier is het ook wit, maar dan anders. Geniet met volle teugen en laat ons lekker meegenieten. We denken best wel af en toe aan je. liefs.....

• 20 December 2007 - 19:13

Mark En Eef:

Nienke,
    Wat een heerlijk verhaal en heerijke foto's weer.
    Jij alvast ook fijne feestdagen! Geniet van het zonnetje terwijl wij hier bevriezen.
    Mark en eef

xxx

• 21 December 2007 - 19:01

Wil+Wander:

Ha die nientje,

Het gaat goed met jou zo te zien op de foto's.
    Jij bent een beetje op de helft van je tour in dat andere werelddeel. Je vrienden hier in Nederland missen je best wel en dan over je ouders maar niet te spreken, want die zullen het helemaal Spaans benauwd hebben. Hun kleine meid zover weg. Zelf kennen wij dat gevoel ook. Uit ervaring gesproken!?!
    De foto's geven een goed beeld waar je zoal geweest bent en hoe het er daar uit ziet. Op de televisie ziet het er toch anders uit dan in werkelijkheid.
    Hopelijk is de rest van je verblijf daar tussen die Kangaroes ook zo interessant als tot nu toe.
    Nien, hou je haaks en tot wederhoren.

xx, Wil en Wander

• 22 December 2007 - 12:07

Meinke En Jan:

hoi nienke, je ziet er geweldig goed uit op de foto´s, lekker bruin. wij genieten van je verhalen en van de foto´s en willen je graag gezellige kerstdagen toe wensen vanuit een wit en koud nederland. ook lieve groeten van maarten monika deepa saskia jimme en arcelinio. Nog heel veel plezier. Doei. jan en meinke